2020 Yılı Evsel Katı Atık Tarifesi
2020 Yılı Evsel Katı Atık Raporu ve Tarifesi halkımıza ilanen tebliğ olunur.
1.GİRİŞ Bu rapor 27 Ekim 2010 tarih ve
27742 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürülüğe giren, “Atıksu Altyapı ve
Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak
Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik ”in 23/1 maddesinde yer alan “2872 sayılı
Çevre Kanununun 11. Maddesinde belirlenen idarelerce ve belediye meclisince
atıksu ve evsel katı atık tarife ücretleri kararı alınmadan önce halkın
önerilen tarifeler ve esaslar çerçevesinde belirlendiğini, hangi ana maliyet
kalemlerinin dikkate alındığını, geçmiş yıllardaki maliyetleri, planlanan
yatırım programı ve önerilen tarifeleri içerecek bir rapor hazırlanır. ”hükmü
gereği hazırlanmıştır. Rapor konusu çalışmanın amacı evsel
katı atık idarelerine, atık üreticilerine sağladıkları evsel katı atık
hizmetleri için evsel katı atık tarifelerinin ve ücretlerinin saptanmasıdır. Yönetmelik, evsel katı atık idarelerinin
tarifeleri saptarken tam maliyetle “kirleten öder” ilkelerini kullanmalarını
zorunlu kılmaktadır. Yönetmeliğe göre kirleten öder ilkesi; Atıkların
oluşturduğu veya oluşturması muhtemel çevresel kirlenme ve bozulmayı önlemek,
sınırlandırmak, gidermek ve çevrenin iyileştirilmesini sağlamak için yapılan
ve/veya yapılacak tüm yatırımların ve harcamaların kirletenler veya bozulmaya
neden olanlar tarafından karşılanacağını belirtmektedir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre
Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından evsel katı atık idarelerine, atık
üreticilerine sağladıkları evsel katı atık hizmetleri için evsel katı atık
tarifelerinin ve ücretlerinin saptanması konusunda yol göstermek amacıyla
“Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz
”oluşturulmuştur. Raporun hazırlanmasında 2872 sayılı Çevre Kanunu hükümleri
ile söz konusu kılavuz esas alınmış olup toplam sistem maliyetin hesaplanması
için maliyet artı yöntemi kullanılmıştır. Evsel atık miktarının hesaplanmasında
Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinde yapılan “Evsel Atık” tanımı
alınmıştır. Konutlardan ve işyerlerinden alınan Çevre Temizlik Vergisi’nin bu
raporda yer alan Toplam Sistem Maliyetinden mahsup edileceği öngörülmüştür.
Ayrıca maliyet unsurları KDV dâhil hesaplandığı için evsel katı atık
tarifesinde belirlenen tutarlarda KDV dâhil tutarlardır. 2872 Sayılı Çevre Kanunun 11. Maddesi
uyarınca evsel katı atık hizmetlerinden tahsil edilen ücretler evsel katı
atık ile ilgili hizmetler dışında kullanılamaz. |
|
2.TARİFE HESAPLAMA İLKELERİ
Atıksu Altyapı ve
Evsel Katı Atık Bertaraf Tesislerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara
İlişkin Yönetmelik, evsel katı atık idarelerinin tarifelerini saptarken tam
maliyet ve kirleten öder ilkelerini kullanmalarını zorunlu kılmaktadır. Bu
raporda “tarife” terimi bir evsel katı atık idaresinin, evsel katı atık ile
ilgili verdiği tüm hizmetler karşılığında ortaya çıkan toplam sistem
maliyetinin bu hizmetlerden yararlanan atık üreticilerine yansıtılmasına
yönelik yöntemi ve bu yöntemle hesaplanmış ücretler listesini ifade etmektedir.
Maliyet artı yönteminde, sağlanan hizmete ait
tüm maliyetlerin belirlenmesi tarife hesaplamasının temelini oluşturmaktadır.
Bu yöntemle, öncelikle, sistemin mevcut ihtiyaçları kapsamında oluşan
maliyetler hesaplanır. Daha sonra hizmetlerin uzun vadede sürdürebilirliği
sağlamak için gerekli özkaynak getirisi maliyetler toplamına eklenir. Bir başka
deyişle;
Toplam
Sistem Maliyeti=Evsel Katı Atık Hizmetleri Maliyeti + Özkaynak Getirisi olarak
tanımlanabilir.
Tarife
hesaplamasında şu adımlar izlenmiştir:
1-Hizmet
kapsamı tanımlanmıştır.
2-Tanımlanan hizmetin sağlanması için tam maliyeti hesaplanmıştır. Bu
maliyet KDV dahil olarak hesaplanmıştır.
3-Özkaynak
getirisi hesaplanmıştır.
4-Ortalama
maliyet hesaplanmıştır.
5
Toplam sistem maliyetini farklı atık üreticilerine dağıtılmıştır.
6 Faturalama için bir tarife yapısı ve türü seçilmiştir.
3.HİZMETİN KAPSAMI
Hizmetimiz İlçemiz merkez mahalleleri ile beldeden ve köyden
mahalleye dönüşen mahallelerimiz dahil olmak üzere toplam 65 mahalledeki sokak
ve caddelerin süpürülmesi, temizlenmesi ile evsel katı atıkların toplanması,
taşınması ve bertaraf tesisine dökülmesini kapsamaktadır.
4.TAM MALİYETİN
HESAPLANMASI
Bir hizmetin tam maliyetinin
hesaplanması; yatırım ve işletme maliyetlerinin yanı sıra, mali ve idari
yönetime ait cari maliyetleri de yansıtan bir dizi teknik ve mali hesaplamaları
kapsar.
4.1 Kabul Edilebilir Maliyetler
Evsel katı atık hizmetlerinin tam
maliyeti, malzeme, yakıt, elektrik, sabit varlıklar ve personel kullanımından
doğan maliyetlerin yanı sıra hizmetin sağlanması sırasında ortaya çıkan diğer
maliyetleri de kapsar.
Kurumlar vergisi de dahil olmak üzere
vergiler, harçlar ve diğer zorunlu ödemeler de tarife hesaplamalarına eklenir.
4.2 Maliyetlerin Sınıflandırılması
Evsel katı atık idarelerinin
verdikleri hizmetlere ait toplam sistem maliyetini hesaplarken, maliyetlerini
sınıflandırmaları gerekir. Bu sınıflandırmada kullanılacak maliyet kalemleri aşağıdaki
şekilde belirtilmiştir.
5 MALİYETLERİN
HESAPLANMA YÖNTEMLERİ
5.1 Gerçekleşen maliyet
Maliyet hesabında kullanılan yöntem
esas itibariyle geçmiş yılların verilerini kullanmaktadır. Hizmet sunmanın cari
yıldaki gerçekleşen maliyeti gelecek yılın tarife hesaplamaları için veri
olarak kabul edilir. Dolayısıyla, bir önceki yılın maliyetlerini yansıtan bu
yöntemde genel olarak, planlanan büyümelerin maliyeti (nüfus artışından
kaynaklanan büyümeler de dahil olmak üzere) ve hizmet iyileştirmeleri
kapsanmamaktadır. Ancak bu yatırımlar belediye meclisince karara bağlanmış ve
bütçeye yansıtılmışsa, yatırımın toplam maliyeti için sözleşme tarihinden veya
meclis karar tarihinden itibaren amortisman bedeli bir sonraki yıldan
başlayarak toplam maliyete yansıtılacaktır.
5.2Maliyet Kalemlerinin Hesaplanması
5.2.1- Direkt maliyetler
Direkt maliyetler üretim ile doğrudan
bağlantılıdırlar ve genellikle evsel atık üretim miktarıyla orantılı olarak
değişirler. Malzeme, personel ve diğer direkt maliyetler (amortisman, bakım onarım
ya da iş ve hizmet sözleşmelerinden doğan maliyet gibi) bu grupta toplanmıştır.
Tablo 1. 2019 Mali Yılı Direkt Maliyetler
No |
Giderin Mahiyeti |
Tutar(TL) |
1 |
Personel Giderleri |
2.847.448,43 |
2 |
Mal ve Malzeme Alım Gideri |
370.956,60 |
3 |
Akaryakıt Gideri |
760.000,00 |
4 |
Bakım Onarım Gideri |
220.000,00 |
5 |
Amortisman Gideri |
136.544,00 |
Toplam |
4.334.949,03 |
|
|
|
5.2.2-Dolaylı maliyetler
Dolaylı maliyet, evsel katı atık
yönetimi (KAY) sisteminde doğrudan kullanılmayan fakat sisteme dolaylı yoldan
hizmet veren, dolaylı personel maliyeti ve diğer dolaylı işletme maliyetlerinin
toplamıdır.
2019 yılında evsel katı atık ücreti toplanmaya
başlamadığından dolaylı maliyetimiz bulunmamaktadır.
5.2.3 Finansman
maliyeti
Evsel katı atık hizmetinin
sürdürülebilirliği amacı ile borçlanılan tutarlarla ilgili faiz, kur farkları,
banka komisyon ve masraflarını ve benzeri giderleri kapsayan finansman
maliyetimiz bulunmamaktadır.
5.2.4 Kurumlar Vergisi
Dönem karı üzerinden ilgili mevzuat
hükümlerine göre hesaplanan vergi ve yasal yükümlülük karşılıkları toplam
sistem maliyetine dahil edilmelidir. Dönem karı üzerinden hesaplandığı için
değişkendir.
5.2.5 Özkaynak Getirisi
Özkaynak getirisinin tarifeye esas tutar hesabında dikkate
alınma nedeni kılavuzda şöyle açıklanmıştır:
Özkaynak getirisi
bir maliyet kalemi olmamakla beraber;
(Gelecekteki) Yatırım programlarını uygulamak,
Nakit akışını olumsuz etkileyecek beklenmeyen durumları
engellemek,
Özkaynakların diğer kamusal amaçlar yerine evsel katı atık
hizmeti için kullanılmasından doğan fırsat maliyetini karşılayacak bir fon
yaratmak,
Amacıyla toplam sistem maliyetine eklenmelidir. Bu açıdan
bakıldığında özkaynak getirisi sürdürülebilir işletme için gereklidir.
Tablo 2. Toplam Sistem
Maliyeti
No |
Giderin Mahiyeti |
Tutar (TL) |
1 |
Direkt Maliyetler |
4.334.949,03 |
2 |
Dolaylı Maliyetler |
- |
3 |
Finansman
Maliyeti |
- |
|
ARA TOPLAM |
4.334.949,03 |
5 |
Öz
Kaynak Getirisi |
207.457,25 |
Toplam Sistem Maliyeti |
4.542.406,28 |
Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine
Yönelik Kılavuzda “Tam maliyet
belirlenmesinde mükerrer hesaplama olmaması için; 2464 sayılı Belediye
Gelirleri Kanununun Mükerrer 44 üncü maddesi hükmü gereğince alınan çevre
temizlik vergisi toplam sistem maliyetinden çıkartılmalıdır. Verilen aynı
hizmet için birden fazla bedel alınamaz.” denmektedir. Bu kapsamda toplam
sistem maliyetinden 2019 yılında meskenlerden ve iş yerlerinden alınan çevre
temizlik vergisi düşülmüştür.
Tablo 3. Net Toplam Sistem Maliyeti
No |
Giderin Mahiyeti |
Tutar (TL) |
1 |
Tahsil Edilen ÇTV Gelirleri |
349.849,19 (-) |
2 |
Toplam Sistem Maliyeti |
4.542.406,28 |
Net Toplam Sistem
Maliyeti |
4.192.557,09 |
6 Tarifelerin
Belirlenmesi
Bu bölümde toplam sistem maliyetinin kirleten
öder ilkesine göre farklı atık üreticilerine dağıtılmasına ve maliyet geri
kazanımının sağlanmasına dair esaslar tespit edilmiştir.
6.1Dağıtım İlkeleri
Mevzuat gereği maliyetler
dağıtılırken ve evsel katı atık için tarifeler oluşturulurken kirleten öder
ilkesinin izlenmesi gerekmektedir. Yani bir kirleten için, yarattığı
kirlilikten kaynaklanan ve evsel katı atık idaresine bu kirliliği ortadan
kaldırmak için yansıyan hizmet maliyetiyle, bu hizmet için kirletenin ödediği
ücret arasında ikili bir ilişki (korelasyon) olmalıdır.
Kirleten öder ilkesinin altında yatan
iki temel ilke vardır:
· Ekonomik verimlilik; Atık azaltmayı teşvik
etmekte ve doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmayı ifade etmektedir.
· Tam maliyet geri kazanımı;
Tarifelerden elde edilecek gelir; evsel katı atık idaresinin verdiği hizmetin
toplam sistem maliyetini karşılamaya yetecek düzeyde olmalıdır.
Tarife yapısı oluşturulurken, kirleten öder ilkesine ek
olarak aşağıdaki ilkeler de hesaba katılmıştır;
· Evsel katı atık tarife hesaplaması ve ücret saptanması
uygulanabilir olmalıdır.
· Evsel katı atık tarife hesaplaması, hizmeti kullanan atık
üreticisi için anlaşılabilir olmalıdır.
· Evsel katı atık tarifeleri atık üreticileri tarafından
karşılanabilir olmalıdır.
· Evsel katı atık idaresi için gelirlerin devamlılığı
sağlanmalıdır.
6.2 Karşılayabilirlik
Hane halkı karşılayabilirliğini değerlendirmede en sık
kullanılan yöntem, evsel katı atık faturasının hane halkı gelirinin %1 ine
kadar olması durumunda karşılanabilir olduğunu kabul etmektedir.
6.3Tarife Yapısı
Tarife yapısı seçilirken;
· Ekonomik verimlilik
· Tam maliyet geri kazanımı
· Uygulanabilir olma
· Anlaşılabilir olma
· Karşılanabilir olma
· Gelirlerin
devamlılığı ilkelerine dikkat edilmiştir.
6.4Ortalama Maliyet
Hesaplanması
Ortalama maliyetin hesaplanmasında
Atık üreticilerinin belirli özelliklerine göre (hastanelerde yatak sayısı,
restoranlarda kapladığı alan vb) belirlenmiş yıllık atık üretim miktarı
(ton/yıl) baz alınmıştır.
2019 yılında
Bertaraf tesisine döktüğümüz toplam evsel katı atık miktarı 9.587 tondur.
1 Ton Katı Atığın Maliyeti = Net Toplam Sistem Maliyeti/Evsel Katı Atık Miktarı
=
~ 437,00
TL
6.5 Tarife Türleri
Tarifeler tartılan ya da hesaplanan
katı atık miktarına bağlı olarak değişken ya da idare tarafından belirlenmiş
sabit atık miktarlarına bağlı olarak sabit olabilirler.
İdaremiz Evsel Katı Atık Tarifesi
hazırlanırken sabit tarife sistemini kullanmıştır.
Sabit tarifeler atık üretimiyle
doğrudan bağlantılı olmayan ve atık üreticisinin davranış değişiklikleri
(kaynağında atık azaltma ya da ayırma vb.) ile değişmeyen sabit ücretlerdir. Bu
tarifelere örnek olarak evsel katı atık idarelerinin atık üreticilerinin
belirli özelliklerine (hane halkı sayısı, binaların büyüklüğü, ticari kuruluşun
türü, kamuda çalışan personel sayısı vs.) göre tespit ettiği sabit atık miktarı
ile hesaplanan ücretler verilebilir.
6.6Ücretlendirme
TİP 1 Konutlar
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü
tarafından Mart 2011’de yayımlanan Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine
Yönelik Kılavuz’da “Ek 5 sabit tarifeler için atık üretim miktarları”, bölge ve
il bazında konutlar için kişi başına üretilecek evsel katı atık miktarları
belirtilmektedir. Buna göre Seydikemer’de kentsel nüfus için belirlenmiş evsel
katı atık miktarı 1,1 kg/kişi gün; kırsal kesim için belirlenmiş evsel katı
atık miktarı 0,98 kg/ kişi gündür. Bir
evde dört kişinin kaldığı düşünülürse bir evin günlük atık miktarı kentsel
yerler için 4,4 kg; kırsal yerler için 3,92 kg olur.
Kentsel nüfus için;
Yıllık(365gün)=4,4 kg x
365
1606 kg ~
1,6 ton
Konut başına yıllık toplam =437X 1,6 ton
=699,20 TL
Kırsal nüfus için;
Yıllık(365gün) 3,92
kg x 365= 1,43 ton
Konut başına yıllık toplam =437,00x 1,43ton
=624,91 TL
Bu tutarın konutlar için yüksek olduğu görülmüştür. Gelir gider
dengesinin sağlanabilmesi ve karşılanabilir olma ilkesi gereği kentsel-kırsal konut
ayrımı yapılmaksızın konut başına aylık 9,80 TL olması kararlaştırılmıştır.
Seydikemer’de Bulunan Toplam Konut Sayısı:28.998 (Muski
verileri baz alınmıştır)
Konut başına düşen yıllık evsel katı atık ücreti:117,60 TL
(Aylık 9,80 TL)
Yıllık toplam gelir:28.998*117,60=3.410.164,80
TL
TİP 2 Konut Dışı Alanlar
(Kişi Sayısı Bazlı)
a) OKULLAR, YURTLAR, KREŞLER, OKUL
ÖNCESİ EĞİTİM KURULUŞLARI, HER TÜRLÜ EĞİTİM KURSLARI,
Seydikemer
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan bilgilere göre İlçemizde 60 adet eğitim
kurumu bulunmaktadır. Bu kurumlarda toplam 7.666 öğrenci bulunmaktadır.
Seydikemer Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulunda da 70 öğrenci bulunmaktadır. Toplam öğrenci
sayısı 7.736’dır. Okullardaki öğrenci sayılarına öğretmen sayıları da
eklenmiştir.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre
Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Evsel Katı Atık Tarifelerinin
Belirlenmesine Yönelik Kılavuzun Ek5’de bulunan veriler baz alınmıştır.
Okullar için öğrenci sayısına göre
üretilen evsel katı atık miktarı;
1 öğrencinin üreteceği atık miktarı
3,2/49=0,065 (65 kg) ton/yıl olarak belirtilmektedir. Günlük olarak
hesaplarsak; 65kg/365gün=0,17kg/gün olur. Okullar 9 ay açık olduğundan
hesaplarımızı 9 ay üzerinden yapacağız.
0,17 kg X 270 (9 ay) gün=45,9 kg/9ay
Toplam üretilen atık= Atık miktarı x
Öğrenci sayısı
=45,9 x
7.736
=355.082,40kg/9ay=355,08 ton
Toplam maliyet= 355,08 x 437,00=155.169,96
(Bu tutar gelir gider dengesi açısından yüksek bulunmuştur. 2019 yılındaki
tutarın alınmaya devam edilmesi uygun görülmüştür.)
=78.469,13
Öğrenci başına düşen yıllık evsel
katı atık maliyeti=78.469,13/7.736
=10,15 TL
Öğrenci başına aylık maliyet=10,15/12=0,85
TL/ay
Okulların
toplam sistem maliyetine katılım miktarı:
10,15
x 7.736=78.520,40
Toplam Maliyetin Okullara Dağılımı:
Sıra
No |
Okul
Adı |
Öğrenci Sayısı |
Öğrenci
Sayısı x Öğrenci Başına Yıllık Maliyet |
Tutar
(TL/yıl) |
1 |
Zorlar
Mah. Kur’an Kursu |
13 |
13
x 10,15 |
131,95 |
2 |
Arsa
Şehit Piyade Er Özgür Eldemir İO |
94 |
94
x 10,15 |
954,10 |
3 |
Bağlıağaç
Şehit Nizamettin Akan İO |
71 |
71
x 10,15 |
720,65 |
4 |
Bayır
Şehit Sabri Acar İO |
62 |
62
x 10,15 |
629,30 |
5 |
Bekçiler
Şehit Komando Er Fedai Kebiz İO |
105 |
105
x 10,15 |
1.065,75 |
6 |
Çaltıözü
Çobanlar Şehit Er Ramazan Bilgiç İO |
86 |
86
x 10,15 |
872,90 |
7 |
Çaykenarı
İO |
76 |
76
x 10,15 |
771,40 |
8 |
Çukurincir
İO |
61 |
61
x 10,15 |
619,15 |
9 |
Döğer
Ali Hilmi Yonca Döğerli İO |
104 |
104
x 10,15 |
1.055,60 |
10 |
Eşen
Şehit Er Adnan Ergen İO |
238 |
238
x 10,15 |
2.415,70 |
11 |
Gerişburnu
Ömer Aygün İO |
90 |
90
x 10,15 |
913,50 |
12 |
Girmeler
İO |
63 |
63
x 10,15 |
639,45 |
13 |
Gölbent
Ramazan Patat İO |
128 |
128
x 10,15 |
1.299,20 |
14 |
Güneşli
İO |
156 |
156
x 10,15 |
1.583,40 |
15 |
İzzettin
Uzunduvar İO |
16 |
16
x 10,15 |
162,40 |
16 |
Kabaağaç
İO |
90 |
90
x 10,15 |
913,50 |
17 |
Karaköy
İO |
93 |
93
x 10,15 |
943,95 |
18 |
Kadıköy
İO |
163 |
163
x 10,15 |
1.654,45 |
19 |
Karadere
İO |
287 |
287
x 10,15 |
2.913,05 |
20 |
Seydikemer
Şehit Gürcan Akan İO |
536 |
536
x 10,15 |
5.440,40 |
21 |
Kayacık
Bozalan Mah. İO |
39 |
39
x 10,15 |
395,85 |
22 |
Kıncılar
Akbük Mah. İO |
123 |
123
x 10,15 |
1.248,45 |
23 |
Kayadibi
Şehit Er Feruz Zorlu İO |
62 |
62
x 10,15 |
629,30 |
24 |
Kayacık
İO |
17 |
17
x 10,15 |
172,55 |
25 |
Kumluova
Prof Dr.Ayhan Önder İO |
444 |
444
x 10,15 |
4.506,60 |
26 |
Ortaköy
İO |
171 |
171
x 10,15 |
1.735,65 |
27 |
Ören
Vali Ahmet Cemil Serhadlı İO |
124 |
124
x 10,15 |
1.258,60 |
28 |
Zorlar
Şehit Jandarma Onbaşı Hasan Küçükçoban İO |
126 |
126
x 10,15 |
1.278,90 |
29 |
Seki
İO |
139 |
139
x 10,15 |
1.410,85 |
30 |
Arsa
OO |
119 |
119
x 10,15 |
1.207,85 |
31 |
Alaçat
Şehit Er Adem Şimşek OO |
96 |
96
x 10,15 |
974,40 |
32 |
Bayır
Şehit Sabri Acar OO |
56 |
56
x 10,15 |
568,40 |
33 |
Bağlıağaç
Şehit Nizamettin Akan OO |
98 |
98
x 10,15 |
994,70 |
34 |
Çaltıözü
Çobanlar Şehit Er Ramazan Bilgiç OO |
134 |
134
x 10,15 |
1.360,10 |
35 |
Bekçiler
Şehit Komando Er Fedai Kebiz OO |
104 |
104
x 10,15 |
1.055,60 |
36 |
Çaykenarı
OO |
65 |
65
x 10,15 |
659,75 |
37 |
Döğer
Ali Hilmi Yonca Döğerli OO |
78 |
78
x 10,15 |
791,70 |
38 |
Eşen
OO |
210 |
210
x 10,15 |
2.131,50 |
39 |
Gerişburnu
Ömer Aydın OO |
111 |
111
x 10,15 |
1.126,65 |
40 |
Gölbent
Ramazan Patat OO |
217 |
217
x 10,15 |
2.202,55 |
41 |
Karadere
OO |
299 |
299
x 10,15 |
3.034,85 |
42 |
Seydikemer
Atatürk OO |
470 |
470
x 10,15 |
4.770,50 |
43 |
Kadıköy
OO |
162 |
162
x 10,15 |
1.644,30 |
44 |
Güneşli
OO |
173 |
173
x 10,15 |
1.755,95 |
45 |
Kayadibi
Şehit Er Feruz Zorlu OO |
56 |
56
x 10,15 |
568,40 |
46 |
Kıncılar
Akbük Mah. OO |
184 |
184
x 10,15 |
1.867,60 |
47 |
Ören
Vali Ahmet Cemil Serhadlı OO |
169 |
169
x 10,15 |
1.715,35 |
48 |
Ortaköy
OO |
179 |
179
x 10,15 |
1.816,85 |
49 |
Kumluova
Prof Dr.Ayhan Önder OO |
210 |
210
x 10,15 |
2.131,50 |
50 |
Seki
OO |
163 |
163
x 10,15 |
1.654,45 |
51 |
Seydikemer
Hasan Günay İmam Hatip OO |
113 |
113
x 10,15 |
1.146,95 |
52 |
Zorlar
Şehit Jandarma Onbaşı Hasan Küçükçoban OO |
109 |
109
x 10,15 |
1.106,35 |
53 |
Yaka
Akınlar İO |
40 |
40
x 10,15 |
406,00 |
54 |
Karaköy
OO |
82 |
82
x 10,15 |
832,30 |
55 |
Seydikemer
Anaokulu |
44 |
44
x 10,15 |
446,60 |
56 |
Eşen
İmam Hatip OO |
64 |
64
x 10,15 |
649,60 |
57 |
Seydikemer
Ata Anaokulu |
15 |
15
x 10,15 |
152,25 |
58 |
Seydikemer
Ata İlkokulu |
29 |
29
x 10,15 |
294,35 |
59 |
Seydikemer
Ata Ortaokulu |
40 |
40
x 10,15 |
406,00 |
60 |
Seydikemer
Uygulamalı Bilimler Y.O. |
70 |
70
x 10,15 |
710,50 |
|
TOPLAM |
7.666 |
|
78.520,40 |
b) RESMİ KURUMLARIN İDARİ HER TÜRLÜ
BİNASI, DERNEK, STK, MESLEK ODALARI
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre
Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Evsel Katı Atık Tarifelerinin
Belirlenmesine Yönelik Kılavuzun Ek5’de bulunan veriler baz alınmıştır. Kılavuz
verilerine göre kamu binalarında çalışan personelin yıllık çıkardığı evsel katı
atık miktarı 0,59 ton/yıldır. Seydikemer Halk Kütüphanesi için tarife
hesaplaması yapılmamıştır.
Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan
toplam personel sayısı =743
Toplam üretilen atık = 0,59 x 743 =
438,37 ton/yıl
Toplam maliyet = 437,00 x 438,37 = 191.567,69
TL (Bu tutar gelir gider dengesi açısından yüksek bulunmuştur. 2019 yılındaki
tutarın alınmaya devam edilmesi uygun görülmüştür.)
Kişi başı maliyet = 96.875,39/743 =
130,39 TL/yıl
130,39/12=10,87 TL/ay
Sıra
No |
Kurum
Adı |
Personel Sayısı |
Hesaplama
(Kılavuza göre oran x 1 ton katı atığın maliyeti) |
Tutar
(TL/yıl) |
1 |
Kaymakamlık |
12 |
12
x 130,39 |
1.564,68 |
2 |
İlçe
Emniyet Müdürlüğü |
43 |
43
x 130,39 |
5.606,77 |
3 |
İlçe
Jandarma Komutanlığı |
57 |
57
x 130,39 |
7.432,23 |
4 |
Uygulamalı
Bilimler Yüksek Okulu |
12 |
12
x 130,39 |
1.564,68 |
5 |
Seydikemer
Müftülüğü |
11 |
11
x 130,39 |
1.434,29 |
6 |
Noter |
5 |
5
x 130,39 |
651,95 |
7 |
Eşen
T Tipi Kapalı Cezaevi |
244 |
244
x 130,39 |
31.815,16 |
8 |
Sosyal
Güvenlik Merkezi |
15 |
15
x 130,39 |
1.955,85 |
9 |
Sosyal
Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı |
5 |
5
x 130,39 |
651,95 |
10 |
Tapu
Müdürlüğü |
15 |
15
x 130,39 |
1.955,85 |
11 |
Milli
Emlak Birim Şefliği |
10 |
10
x 130,39 |
1.303,90 |
12 |
Gençlik
Hiz. Ve Spor İlçe Müd. |
2 |
2
x 130,39 |
260,78 |
13 |
Tarım
ve Orman Müdürlüğü |
(65)* |
Sıfır Atık Projesi
Kapsamında Evsel Atık Çıkarmıyor. |
- |
14 |
Orman
İşletme Müdürlüğü |
127 |
127
x 130,39 |
16.559,53 |
15 |
Nüfus
Müdürlüğü |
10 |
10
x 130,39 |
1.303,90 |
16 |
Malmüdürlüğü |
8 |
8
x 130,39 |
1.043,12 |
17 |
İlçe
Milli Eğitim Müdürlüğü |
19 |
19
x 130,39 |
2.477,41 |
18 |
İlçe
Sağlık Müdürlüğü |
55 |
55
x 130,39 |
7.171,45 |
19 |
Posta
Telgraf Teşkilatı |
17 |
17
x 130,39 |
2.216,63 |
20 |
MBB
Evde Bakım Hiz. Birimi |
6 |
6
x 130,39 |
782,34 |
21 |
Muski |
17 |
17
x 130,39 |
2.216,63 |
22 |
1
nolu ASM |
8 |
8
x 130,39 |
1.043,12 |
23 |
2
nolu ASM |
2 |
2
x 130,39 |
260,78 |
24 |
3
nolu ASM |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
25 |
4 nolu ASM |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
26 |
5 nolu ASM |
4 |
4 x 130,39 |
521,56 |
27 |
6 nolu ASM |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
28 |
7 nolu ASM |
4 |
4 x 130,39 |
521,56 |
29 |
8 nolu ASM |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
30 |
9 nolu ASM |
3 |
3 x 130,39 |
391,17 |
31 |
10 nolu ASM |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
32 |
11 nolu ASM |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
33 |
12
nolu ASM |
2 |
2 x 130,39 |
260,78 |
34 |
13
nolu ASM |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
35 |
Seydikemer
Sulama Birliği |
2 |
2 x 130,39 |
260,78 |
36 |
Kadıköy
Sulama Birliği |
6 |
6 x 130,39 |
782,34 |
37 |
Akbük
Sulama Birliği |
6 |
6 x 130,39 |
782,34 |
38 |
Yukarı
Akçay Sulama Birliği |
2 |
2 x 130,39 |
260,78 |
39 |
Eşen
Sulama Birliği |
7 |
6 x 130,39 |
782,34 |
40 |
Y.
Zorlar Sulama Birliği |
1 |
1 x 130,39 |
130,39 |
|
TOPLAM |
743 |
|
96.879,77 |
Dernek, STK, Meslek Odaları için de aynı tutar baz
alınmıştır.
Sıra
No |
Kurum
Adı |
Personel Sayısı |
Hesaplama
(Kılavuza göre oran x 1 ton katı atığın maliyeti) |
Tutar
(TL/yıl) |
1 |
Esnaf
ve Sanatkarlar Odası |
4 |
4
x 130,39 |
521,56 |
2 |
Ulaştırma
Hizmetleri Esnaf Odası |
3 |
3
x 130,39 |
391,17 |
3 |
Ziraat
Odası |
7 |
7
x 130,39 |
912,73 |
4 |
Muhtarlar
Derneği |
1 |
1
x 130,39 |
130,39 |
|
TOPLAM |
15 |
|
1.955,85 |
Bu statüdeki kurumların Toplam Sistem Maliyetine
Katkısı =96.879,77+1.955,85=98.835,62
c)
SANAYİ, İMALATHANELER, ÜRETİM YERLERİ, İŞLETME GELİŞTİRME TESİSLERİ
Bu statüde
İlçemizde bulunan yağ fabrikaları, un fabrikaları, mermer ocakları, balık
çiftlikleri ele alınmıştır.
Evsel Katı Atık Tarifelerinin
Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’da “Ek-5 atık üretim miktarları”na göre kişi
başına düşen atık miktarı 3,65 ton/yıl olmaktadır. Bu atık miktarına göre
yapılacak hesaplamalarda işletme başına düşecek maliyet hesabı çok yüksek
olacağından kişi başına düşen atık miktarının 0,5 ton/yıl olmasının uygun
olacağı düşünülmüştür.
İlçemizde bu kapsamda toplam 56
işletme bulunmaktadır. Bu işletmelerde ortalama 168 kişi çalışmaktadır.
Toplam Üretilen
Atık = Atık miktarı x Personel Sayısı
Toplam Üretilen
Atık = 0,5 ton/yıl x 168 = 84 ton/yıl
Toplam Maliyet = 84 ton/yıl x 437,00 TL = 36.708,00
TL. (Bu tutar gelir
gider dengesi açısından yüksek bulunmuştur. 2019 yılındaki tutarın alınmaya
devam edilmesi uygun görülmüştür.)
Personel Başına
Düşen Yıllık Tutar = 18.563,16/168 = 110,50 TL/yıl
Personel Başına
Düşen Aylık Tutar 110,50/12 = 9,2084 TL/ay (9,21 kabul edilmiştir.)
Toplam sistem maliyetine katılım miktarı: 110,50 TL/yıl x
168=18.564 TL.dir.
TİP 3- KONUT DIŞI
ALANLAR (Yatak Sayısı Bazlı)
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre
Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Evsel Katı Atık Tarifelerinin
Belirlenmesine Yönelik Kılavuzun Ek5’e göre otel ve konaklama tesislerinde
hesaplama yapılırken yatak sayısı baz alınmıştır. Bir adet yatağın bir yılda
ürettiği evsel atık miktarı 0,99 ton olarak belirlenmiştir.
Seydikemer’de bulunan toplam otel ve
konaklama tesisi sayısı 7 ‘dir. Bu tesislerde toplam 219 yatak bulunmaktadır.
Toplam Üretilen Atık = Bir Yatak Atık
Miktarı x Yatak Sayısı
= 0,99 ton/yıl x 219
=216,81 ton/yıl
Toplam Maliyet = Toplam Üretilen Atık x
Bir Ton Atık Maliyeti
=216,81 ton/yıl x 437,00
=94.745,97 TL/yıl (Bu tutar gelir gider dengesi
açısından yüksek bulunmuştur. 2019 yılındaki tutarın alınmaya devam edilmesi
uygun görülmüştür.)
Yatak Başına Düşen Yıllık Maliyet= 47.912,85/219=218,78
Yatak Başına Düşen Aylık Maliyet=18,23
Otellerin yıl içinde tam doluluk
oranlarına sürekli ulaşmadığı ve gelir gider dengesi düşünüldüğünde bu tutarın
yüksek olduğu anlaşılmıştır. Yatak başına düşen aylık maliyet 12,00 TL olarak
kabul edilmiştir.
Toplam
Sistem Maliyetine Katılım Miktarı= 144 x 219=31.536,00 TL
TİP 4- KONUT DIŞI
ALANLAR (Yüz ölçüm Bazlı)
a) RESTORANLAR, FASTFOOD YEME İÇME
MEKÂNLARI, CAFE, BAR, EĞLENCE MEKÂNLARI, OYUN SALONLARI, SİNEMA VE GÖSTERİ
SALONLARI, SPOR TESİSLERİ
Restoranlar, kafeler, barlar, her türlü
yeme-içme yerleri ( Tost-Köfte-Hamburger Pizza-Gözleme-Kokoreç-Çiğ köfte satan
yerler vb.) bu statüde sayılmışlardır.
Hesaplama aşamalarında
kılavuzun ek göstergelerinde belirtilen değerlere göre m² başına yıllık olarak
düşecek atık miktarı 0,611 ton/yıl olmaktadır. Mevcut bulunan bu değere göre
yeme içme faaliyetinde bulunan bir işletmeye yönelik örnek bir hesaplama
yapacak olursak;
Kullanım Alanı: 100 m²
Üretilen Evsel Atık Miktarı: 100
m² x 0,611 ton/yıl = 61,10 ton/yıl
Bir Ton Atığın Maliyeti: 437,00
TL/ton
İşletme Katılım Payı: 61,10
ton/yıl x 312 TL/ton = 13.502,49 TL/yıl
İşyerlerinin
bu maliyetleri karşılamalarında doğabilecek zorluklardan dolayı ve gelir gider
dengesini sağlamak adına söz konusu faaliyetlere ait işyerlerine m² başına
üretilen atık miktarında indirim yapılarak (0,10 ton/yıl) olarak ele alınmış ve
tüm iş yerleri 50 m² olarak hesaplanmıştır.
İlçemizde
bu statüde toplam 126 işyeri bulunmaktadır.
Toplam Yüz ölçüm= 126 x 50m² =6.300 m²
Toplam Üretilen Atık= 0,10 ton/yıl x
6.300 m² =630 ton/yıl
İşletmeler Katılım Miktarı= 630 ton/yıl x 437,00=
275.310,00 TL (Bu tutar
gelir gider dengesi açısından yüksek bulunmuştur. 2019 yılındaki tutarın
alınmaya devam edilmesi uygun görülmüştür.)
Metrekare Başına Düşen Yıllık Maliyet:
139.223,70 TL /6.300 m²=22,10 TL/yıl
Metrekare Başına Düşen Aylık
Maliyet:22,10TL/yıl/12 ay=1,8417 TL(1,84 olarak kabul edilmiştir.)
Toplam Sistem Maliyetine Katılım Miktarı=1,84 TL x 12 ay
x 50 m² x 126=139.104,00 TL
TİP 4 b), c), d) ilçemiz için
hesaplanmamıştır.
e)
BANKALAR, AVM, SÜPERMARKET
1-Bankalar
İlçemizde 3 adet banka şubesi bulunmaktadır. Bu
şubelerde toplam 30 personel çalışmaktadır.
Çevre
ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından Mart 2011’de
yayımlanan Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’da “Ek
5 sabit tarifeler için atık üretim miktarları” faaliyet alanına göre
üretilebilecekleri evsel katı atık miktarları belirtilmektedir.
Kılavuz ekinde diğer ticarethanelerin
kategorisine göre çıkarabilecekleri evsel katı atık miktarları belirtilmiştir.
Buna
göre;
10
personel tarafından üretilen katı atık miktarı: 13,6 ton/yıl
1
personel tarafından üretilen katı atık miktarı: 1,36 ton/yıl
Toplam
Atık Miktarı = 1,36 ton/yıl x 30 = 40,80ton/yıl
Toplam
Katılım Miktarı = 40,80 ton/yıl x 437,00 =17.829,60
TL (Bu tutar gelir gider
dengesi açısından yüksek bulunmuştur. 2019 yılındaki tutarın alınmaya devam
edilmesi uygun görülmüştür.)
Bu
tutarı banka şubelerine metrekare cinsinden bölersek: İlçemizde bulunan 3
şubenin toplam yüzölçümü yaklaşık 900 m²’dir.
Metrekare
başına yıllık maliyet = 9.016,40/900 = 10,01 (Yıllık 10,00 TL kabul
edilmiştir.)
2- Süpermarketler
İlçemizde
bulunan market ve süpermarketler bu grupta ele alınmıştır. İlçemizde toplam 140
adet market-süpermarket bulunmaktadır. Bunların toplam kullanım alanı 7.000
m²’ye tekabül etmektedir.
Hesaplama
aşamalarında kılavuzun ek göstergelerinde belirtilen değerlere göre m² başına
yıllık olarak düşecek atık miktarı 0,611 ton/yıl olmaktadır.
Toplam Atık Miktarı= 7000 m² x
0,611ton/yıl =4.277 ton/yıl
Toplam Maliyet= 4.277 x 437,00 = 1.869.049,00
TL
Gelir gider dengesinin sağlanması
açısından bu tutar fazla bulunmuştur. Bu işyerleri için yıllık metrekare başına
10,00 TL alınması uygun görülmüştür.
Toplam
Maliyete Katkısı = 7.000 m² x 10,00 TL = 70,000 TL
TİP
7- KONUT DIŞI VEYA MÜNFERİT SU ABONESİ DIŞINDA ALINACAKLAR
b)Yukarıda
Tanımlanmayan Diğer Aboneler
Tarife tiplerinin hayata geçirilmesinde öngörülmeyen
aboneler için oluşturulmuştur. Bu bölümde yer alacak işletmelere ilgili yıl
içerisinde aylık sabit ücret bazlı (Tip 8a) ücretlendirmesinde bulunulacaktır.
TİP 8- KONUT DIŞI
ALANLAR (Aylık Sabit Ücret Bazlı)
a)
İŞ
YERLERİ
İlçemizde
bulunan ve yukarıdaki sınıflandırmalara girmeyen iş yerleri için aylık sabit
ücret alınmasına karar verilmiştir. Bu işyerleri sayısı 1010’dur. Gelir gider
dengesinin sağlanması açısından bu iş yerleri için aylık ücret 27,79 TL olarak
belirlenmiştir.
Toplam Maliyete Katkı = 1010 x 27,79 TL
X 12 = 336.815,87
7. TARİFELERE GÖRE GELİRLER
Sınıflandırma |
Toplam
Tutar (TL/Yıl) |
Karşılama
Yüzdesi (%) |
Konutlar |
3.410.164,80 |
81,34 |
Konut Dışı |
782.392,29 |
18,66 |
Okullar |
78.520,40 |
|
Kamu
Binaları |
98.835,62 |
|
Sanayi,
İmalathaneler, Üretim Yerleri, İşletme Geliştirme Tesisleri |
18.564,00 |
|
Oteller |
31.536,00 |
|
Restoran,
Yeme İçme, Eğlence Mekânları, Spor, Oyun Salonları, Spor Tesisleri vb. |
139.104,00 |
|
Bankalar |
9.016,40 |
|
Süpermarketler |
70.000,00 |
|
Diğer
İş Yerleri |
336.815,87 |
|
TOPLAM |
4.192.557,09 |
100 |
8.
EVSEL
KATI ATIK ÜCRETLERİNİN TAHSİLÂTINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
Evsel atık Tarifelerinin belirlenmesine
yönelik Yönetmeliğin 12. Maddesinde “MADDE 12 – (1) Her bir abone için toplam sistem
maliyeti o aboneye verilen veya verilecek hizmete göre hesaplanır. Atık su
altyapı yönetimleri ve/veya evsel katı atık idareleri hizmetten yararlanan
ve/veya yararlanacak her abone karşılıklı sözleşme yapmakla yükümlüdürler.
(2) Sözleşme, abonenin ve/veya atık
üreticisinin hangi hizmetlerden yararlandığını ve hangi tarife türü üzerinden
ücretlendirileceğini tanımlar.” denildiğinden her bir abone ile sözleşme
imzalanmalıdır.
Katı Atık Sözleşmeleri İmzalanırken bu
hizmetten yararlanan mahallerde sözleşmenin muhatabı öncelikle MUSKİ Genel
Müdürlüğü ile su ve atık su sözleşmesi imzalamış ve sözleşmesi devam eden
gerçek veya tüzel kişi aboneler olacaktır. Muhatapların ölüm, gaiplik veya
değişik nedenlerle adreslerden ayrılması nedeniyle bulunamaması durumunda
“Kirleten Öder” ilkesi nedeniyle fiili olarak bu hizmetten yararlanan gerçek
veya tüzel kişiler ile Hizmet sözleşmesi imzalanması gerekmektedir. Katı Atık
ve Bertaraf ücreti bedelinin ödenmesinden işyeri veya meskenlerin sahipleri, varisleri
ile bu yerleri fiilen kullanan gerçek veya tüzel kişiler müteselsilen sorumlu
olacaklardır.
Yıl içinde işyerinin konuta veya konutun
işyerine dönüşmesi veyahut işyerlerinin faaliyet, kapasite, kullanım alanı,
personel sayısındaki değişiklikler nedeniyle farklı gruplardan ücretlendirilmesi
gereken hallerde; bu hususların gerçekleştiği tarihi izleyen bir ay içinde
bildirimde bulunulması zorunludur. Bu yükümlülüğün yerine getirilmediğinin
tespit edilmesi durumunda 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri uygulanır.
- Yıl içinde Evsel Katı Atık Ücreti
kapsamına giren veya bu ücretlerin kapsamından çıkan aboneler için
mükellefiyet, bu durumların meydana geldiği tarihi takip eden ayın
başlangıcından itibaren tesis edilecek veya sona erecektir.
Evsel Katı Atık Ücreti;
27.10.2010 tarih ve 27742 Resmi Gazete
sayılı “Atıksu Altyapı Ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin
Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik”in Faturalandırma
başlıklı 22 - (1) maddesi; “Atıksu ve evsel katı atık hizmetlerine ait
ücretlendirme yapılan hizmetin karşılığı olarak müstakilen, düzenli aralıklarla
su faturaları üzerinden yapılır.” Hükmü doğrultusunda, evsel katı atık
bedelleri, su aboneliği bulunan evsel katı atık üreticilerinden su faturaları
içinde katma değer vergisi dâhil aylık olarak Muğla Su ve Kanalizasyon İdaresi
Genel Müdürlüğü tarafından yapılan su tüketim faturalandırma dönemi ile
tahakkuk ve tahsil edilir.
- Pazarcı esnafımızdan açmış oldukları
Pazar tezgahının m² başına alınacak evsel katı atık ücreti Belediyemiz ilgili
birimi tarafından tahsil edilecektir.
- Belediyemizce
su aboneliği bulunmayan işyerlerinden ve ön ödemeli su sayacı kullanan
abonelerden yıllık Evsek Katı Atık Hizmetleri Ücreti mükelleflerden Mayıs ve
Kasım aylarında tahakkuk ve tahsil edilecektir.
- Şehit yakınları, gaziler ile engel
oranı %60 ve fazlası olan vatandaşlarımız bu ücret tarifesinden muaftır.
- Belediyemize
ait tesislerden ve umuma açık ibadet yerlerinden, evsel katı atık ücreti
alınmayacaktır.
- Su
tüketimi bulunmayan dönem ve aylar için, su abonelerinden evsel katı atık
ücreti alınmayacaktır.
- Vadesinde
ödenmeyen ücretler için 6183 sayılı Amme Alacakları Tahsil Usulü hakkındaki kanuna
göre takip edilecek ve 51 inci maddesine göre gecikme zammı alınacaktır.
Ücretlerin son ödeme tarihleri su faturaları ile yapılacak tahsilâtlarda fatura
son ödeme tarihi diğer tahsilâtlarda ise Çevre Temizlik Vergisi son ödeme
tarihleridir.
- Ücret
tarifelerinin halka duyurusu yapılmak üzere halk bilgilendirilmesi ve Seydikemer
Belediye Meclisi kararından sonra Büyükşehir Belediye Meclisinin kararını
müteakip, 2020 yılı Ocak ayından tarifenin kabulüne kadar geçen süre zarfı
yılın kalan diğer aylarına eşit şekilde dağıtılıp tahsil edilecek şekilde uygulanmaya
başlanacaktır.
- Atıksu
altyapı ve evsel katı atık bertaraf tesisleri tarifelerinin belirlenmesinde
uyulacak usul ve esaslara ilişkin yönetmelik hükümleri çerçevesinde yukarıda
belirtildiği şekilde hazırlanan maliyet analizleri ve evsel katı atık
hizmetleri ücret tarifesini kapsayan raporla ilgili aynı yönetmeliğin 23.
maddesi gereği konuyu kamuoyuyla paylaşır ve konu hakkında görüş ve önerileri
bulunan kişi ve kuruluşların Belediyemize bildirmelerini önemle duyururuz.
2020 YILI EVSEL ATIK TARİFE ÜCRETLERİ |
||
EVSEL ATIK
TARİFE TİPLERİ |
TARİFE BEDELİ
(TL/Ay) KDV’Lİ TUTAR |
|
TİP 1 – KONUTLAR (Konut Başına) |
||
a |
Mülga
Köy Yerleşim Alanlarındaki Konutlar (Kırsal) |
9,80 |
b |
31.03.2014 itibariyle Belediye
Hudutlarındaki Konutlar (Kentsel) |
9,80 |
c |
Şehit
Yakınları ve Gaziler |
0,00 |
TİP
2 – KONUT DIŞI ALANLAR (Kişi Başına) |
||
a |
Devlet:
Okullar, Yurtlar, Kreşler, Okul öncesi eğitim kuruluşları, her türlü eğitim
kursları |
0,85 |
b |
Resmi
Kurumların İdari her türlü binası, Dernek, STK, Meslek Odaları |
10,87 |
c |
Sanayi,
İmalathaneler, Üretim yerleri, İşletme geliştirme tesisleri |
9,21 |
TİP
3- KONUT DIŞI ALANLAR (Yatak Başına) |
||
a |
Oteller |
12,00 |
TİP
4- KONUT DIŞI ALANLAR (m² başına) |
||
a |
Restoranlar,
FastFood yeme içme mekânları, Cafe, Bar, Eğlence mekânları, Oyun salonları,
Sinema ve gösteri salonları, Spor tesisleri |
1,84 |
e |
Bankalar,
AVM, Süper Market, |
0,84 |
TİP 7- KONUT DIŞI VEYA MÜNFERİT
SU ABONESİ DIŞINDA ALINACAKLAR |
||
b |
Yukarıda
Tanımlanmayan Diğer Aboneler |
27,79 |
TİP 8- KONUT DIŞI ALANLAR
(Aylık Sabit Ücret Bazlı) |
||
a |
İşyerleri |
27,79 |
Yakup OTGÖZ Mustafa
KARAKUŞ
Ömer Faruk YAVAŞ
Belediye Başkanı Katip Üye Katip Üye